Mateřské školy a předškolní vzdělávání představují specifické světy, kde se poprvé mladý člověk dostává do kontaktu s druhými a se znalostmi a návyky, právy a povinnostmi, které si v této souvislosti musí osvojit. S vědomím této jedinečnosti, která je z perspektivy základních škol často nepochopitelná, mají mateřské školy a předškolní vzdělávání právo na svou vlastní prioritu a rámcovou aktivitu spolupráce, která s prioritami a aktivitami základních škol a jiných organizací nachází průniky sice často, ale ne vždy. Má se za to, že předškolní vzdělávání představuje základní kámen pro dosahování dlouhodobých cílů na dalších stupních vzdělávání. Při MAPu už od roku 2017 působí aktivní metodický klub mateřských škol, který ve spolupráci s pracovní skupinou Mateřinka realizoval řadu vzdělávacích a jiných aktivit, které svou měrou přispěly ke zkvalitnění podmínek pro předškolní vzdělávání v regionu.
Cílem této aktivity je využít existujících zkušeností a sítí k dalšímu zlepšení podmínek pro předškolní vzdělávání v regionu. Tohoto cíle bude dosaženo dalším rozvojem činnosti metodického klubu a přípravou a realizací aktivit spolupráce mezi mateřskými školami a dalšími aktéry předškolního vzdělávání.