Vzdělávání a výchova ve všech svých podobách a polohách potřebují zázemí, které v ostatních oblastech není zahrnuto a které zajišťuje, že se rozvoj všech (pre)gramotností a (pre)kompetencí má o co opřít. Toto zázemí je rozvíjeno aktivitami, které nespadají do žádné z předchozích priorit, nebo spadají naopak do více současně. Bez tohoto zázemí je dosahování jakýchkoli cílů v ostatních prioritách obtížné, ne-li nemyslitelné. I takovému zázemí a jeho rozvoji se místní akční plánování v předchozích letech věnovalo. Realizovala se řada užitečných aktivit a byla navázána užitečná partnerství mezi školami a dalšími organizacemi působícími v oblasti vzdělávání, výchovy a v souvisejících oblastech, z nichž tato aktivita těží.
Cílem této aktivity je přispět k rozvoji takových materiálních a jiných podmínek, které umožňují rozvoj (pre)gramotností a (pre)kompetencí nezahrnutých v ostatních prioritách, cílech a jejich aktivitách a které umožňují, aby školy a další organizace působící ve vzdělávání, výchově a v souvisejících oblastech mohly hladce, nebo alespoň smysluplně fungovat samostatně i v sítích své spolupráce. Součástí této aktivity jsou kromě jiného také rozvoj řídicích kapacit škol a nepedagogického zázemí a podmínek pro jejich činnost, organizační opatření, publicita, propagace, osvěta a navazování a rozvoj prospěšných partnerských vztahů.