Práce s aplikacemi - aktivita pro učitele 1. a 2. stupně ZŠ zaměřená na využití vybraných aplikací ve výuce cizích jazyků vhodných k rozvíjení jazykových dovedností
V pondělí 22. 4. školní den pro 18 učitelů šesti základních škol zdaleka neskončil s poslední odučenou hodinou ve třídě plné dětí. Na odpoledne bylo naplánováno vzdělávání na téma Digitální kompetence a aplikace ve výuce cizích jazyků. Program byl připraven pro učitele jazyků 1. i 2. stupně ZŠ, zejména pak pro pedagogy ze škol zapojených do projektu MAP IV – Metodický klub jazyků - aktivita Práce s aplikacemi. Lektorka Petra Lexová ze ZŠ Ostrčilova v Ostravě si připravila konkrétní digitální nástroje využitelné ve výuce cizích jazyků s důrazem na rozvíjení šesti základních digitálních kompetencí. Školení se konalo v prostorách Základní školy Petra Bezruče ve Frýdku-Místku. Jedním z významných benefitů projektu je pro zapojené školy možnost získání placené verze vybrané aplikace. Věříme, že školení přineslo pedagogům nejen mnoho inspirace do výuky, ale i možnost diskutovat s kolegy o dalších možnostech, jak rozvíjet dovednosti svých žáků, a v neposlední řadě také o problémech, se kterými se vyučující setkávají při začleňování digitální gramotnosti do svých hodin. Společně jsme se zamýšleli nad tím, do které aplikace se vyplatí investovat, jaké neplacené nástroje lze využít, jak ošetřit bezpečnost při přihlašování (u sebe i u svých žáků), jak připravit pro žáky hravé aktivity (znáte Akinátora nebo Z-A kvíz?), co nám nabízí nástroje umělé inteligence a kde nám AI (např. Twee) může ušetřit čas a výrazně pomoci s přípravou na výuku.